Ons aanbod voor het leggen van een WFM fundament
Voor starters bieden wij vakopleidingen aan, zo maak je kennis met alle facetten uit het WFM-vak en leg je een fundament aan kennis aan. Kennis die je niet in 1 dag kunt leren. Binnen onze vakopleidingen staat leren van en met elkaar centraal. We laten je kennismaken met alle facetten in het WFM-proces. Dat doen we aan de hand van kennisdeling vanuit onze praktijk en natuurlijk die van jou. Voordat je start inventariseren we jou leerbehoeftes om zo tot een goede aansluiting te komen.
Start jij net als forecaster, capaciteitsplanner, roosteraars en /of traffic managers? Dan biedt de vakopleiding WFM Klantcontact jou de mogelijkheid om kennis te maken met alle facetten van WFM proces.
Je legt hiermee een fundament aan kennis aan over onderwerpen als voorspellen van werkaanbod en bezettingsbehoefte, capaciteitsmanagement, roosteren en rapporteren en analyseren.
Start jij net als personeelsplanner, roosteraar, capaciteitsplanner en / of (HRM) manager adviseur en hoort personeelsplanning in jouw takenpakket? Dan biedt de vakopleiding WFM Personeelsplanning jou de mogelijkheid om kennis te maken met alle facetten van het WFM proces.
Je legt hiermee een fundament aan kennis aan over onderwerpen als arbeids- en rusttijden (ATW/ATB/cao’s), arbeidsbehoefte en arbeidscapaciteit op middellange termijn, flexibiliteit, roosteren en GRIP (Gezond Roosteren en Plannen)
Ons aanbod voor verbreding in je kennis en rol
Ook wanneer je dat eerste fundament al hebt gelegd en nooit uitgeleerd bent, hebben wij trainingen. Trainingen op topics als voorspellen, plannen, omgaan met veranderingen en uitdagingen in je werk en met je team.
Van klantenservice tot zorg en overheid. Om welke dienstverlening het ook gaat, je wilt niemand onnodig lang laten wachten. Daarom is het zaak om voldoende capaciteit te voorspellen en in te plannen.
De training capaciteitsplanning gaat over capaciteitsmanagement op tactisch niveau, waarbij werkaanbod en personeelscapaciteit op de middellange termijn op elkaar worden afgestemd.
Nee, we leren je niet om het weer te voorspellen… Wij hebben het over de écht belangrijke zaken. Het voorspellen van het werkaanbod. Want alleen dan kunnen we rust en duidelijkheid geven aan onze collega’s.
Veel organisaties hanteren al jaren dezelfde forecast methode. Dat is logisch maar ook gek. Want alles veranderd om ons heen. Wij nemen je mee in de effecten van deze veranderingen zodat je goed kan bijsturen.
Verloopt het zelfroosteren nog niet helemaal vlekkeloos bij jullie? Loop je tegen uitdagingen aan die niet alleen met een systeem te maken hebben maar ook wat het doet met je collega’s onderling?
Dat horen we vaker, dus maak je geen zorgen! Omdat we zelfsturen bij veel organisaties hebben geïmplementeerd, kennen we de praktijk en de uitdagingen. In deze training krijg je de handvatten om zelfsturing, en met name de uitdaging van zelfroosteren, succesvol in te voeren. We bespreken strategieën om zelfroosteren daadwerkelijk te laten slagen.
Ken je dat gevoel, dat het vaak anders loopt dan je had bedacht? Want hoe goed je planning ook is, in de praktijk loopt de dag altijd anders. Zelfs bij de beste planners.
In deze training behandelen wij de uitdagingen van besturen van realtime klantcontact allemaal vanuit jouw dagelijkse praktijk. We leren je dat je alsnog met die uitdagingen je doelstellingen kan behalen.