Planning die klanten blij maakt
Iedereen heeft weleens ‘Grrrr-momenten’. Je voelt je onbegrepen of staat lang in de wacht. Dat kan anders! Door ruimte in te plannen voor het wegnemen van die ‘Grrr-momenten’. Dan wordt klantcontact meer klantexperience. En ja, dit is voor een groot deel te plannen. Hoe? Dat leer je in de Vakopleiding WFM-Klantcontact.
Inleiding en onderwerpen
De Vakopleiding WFM Klantcontact is bestemd voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers. De opleiding biedt echt een fundament aan kennis. Iets dat in een 1-daagse wfm training of cursus workforce management niet te leren is. De training bestaat uit 5 modules die elk één dag duren. De modules bestaan uit een mix van theorie, praktijk en intervisie.
- Introductie workforce management
- Voorspellen van werkaanbod en berekenen van de bezettingsbehoefte
- Capaciteitsmanagement (tactische planning)
- Roosteren en dagsturing
- Rapportage en analyse
De modules worden verzorgd in vijf wekelijkse trainingsdagen. Omdat onze trainers jarenlang ervaring hebben bij veel verschillende organisaties vullen ze de theorie aan met passende praktijkvoorbeelden. De perfecte opleiding voor iedereen binnen klantcontact die zich verder in WFM wil ontwikkelen.
Dit neem je mee naar huis
Na deze opleiding maak jij klantcontact WFM voor jouw organisatie meer werkend. Je hebt concrete kennis van het gehele WFM-proces en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. Door alle facetten van workforce management te begrijpen ben je ook in staat om je taken effectiever uit te voeren binnen het totaalproces. Je hebt kennis van wachtrijtheorie en Erlang. Je bent in staat werkaanbod en inzetbehoefte te bereken en begrijpt de relatie tussen met verkeersvolume, behandeltijden, inzetbehoefte en servicedoelstellingen.
Je hebt kennis van kwantitatieve en kwalitatieve forecasting en bent in staat een eenvoudig forecastmodel te bouwen. Je begrijpt wat shrinkage is, wat primair en secundair werkaanbod is en hoe arbeidsbehoefte en arbeidscapaciteit in een capaciteitsplan in evenwicht worden gebracht.Je kent de verschillende trade-offs die gemaakt moeten worden bij het roosteren en hoe een rooster op intervalniveau geoptimaliseerd wordt.
Je weet wat er gemonitord moet worden in de dagsturing, wat reactiedrempels zijn en hoe je met behulp van reactie-strategieën het meest effectief ingrijpt bij afwijkend verkeersaanbod.

Netwerken, dineren en overnachten
Bij Vlirdens Campus geloven we in blended learning, maar dan nét een tikkeltje anders. Wij blenden inhoudelijke expertise met het sparren met vakgenoten. Die inhoud wordt continue doorontwikkeld door onze trainers. Zij staan met één been in het leslokaal en met het andere in de dagelijkse praktijk als consultant. Jouw doorontwikkeling start al op de avond voor de opleiding. Want wij bieden jou, altijd bij onze meerdaagse trainingen, voor de eerste trainingsdag, een diner, met overnachting en lekker ontbijtje aan. Zo ontstaat het netwerken en de verbinding met elkaar. En zo start jij uitgerust, op tijd én vol inspiratie aan je eerste dag!

Tijdsinvestering en voorbereiding
De studielast van deze opleiding beslaat 5 dagen. Voor elke bijeenkomst vragen wij van jou een korte voorbereiding. Allereerst willen altijd weten wie je bent, wat je achtergrond is én wat je wilt leren. Naast deze vragen kan het zijn dat je voor elke komende training een opdracht gaat uitvoeren. Elke opdracht heeft een relatie tot jouw dagelijkse praktijk en helpt jou om voor de training al in de leerstof te komen. Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Permanente Educatie
Kennis doe je niet alleen op, die moet je ook onderhouden. Daarom krijg je na het volgen van deze opleiding gratis toegang tot het WFM Congres én toegang tot een inspiratiesessie naar keuze op de Vlirdens Campus. Deelname aan deze training levert je 24 punten op!

Certificaat
Aan het einde van deze opleiding ontvang je een persoonlijk deelnamecertificaat als je 80% van de lesdagen hebt bijgewoond.

Meer leren over deze onderwerpen?
- Capaciteitsplanning. Deze training gaat dieper in op het specifieke onderwerp van tactische capaciteitsplanning.
- Forecasting. Tijdens deze 4-daagse training doe je meer kennis op van verschillende forecast methoden en je leert welke je het beste kunt toepassen, om de forecast in jouw eigen organisatie te verbeteren.
- Traffic Management en Dagsturing. In deze 2-daagse training leren wij je hoe je met behulp van realtime analyse en vastgestelde reactiedrempels op het juiste moment actie kunt ondernemen. En zo met behulp van de juiste reactie strategieën, de meest passende acties uit te (laten) voeren.

Eerstvolgende groep(en) met lesdata
- 19 en 26 mei, 2, 9 en 16 juni 2023
- 15, 22 en 29 september, 6 en 13 oktober 2023
- 24 november, 1, 8, 15 en 22 december 2023
Aanmelden doe je hier
Vul onderstaande formulier in. Nog wat vragen? Bel ons dan op 088 825 2555.