Univé Zuid-Nederland is volop in ontwikkeling. De groei van de organisatie betekent dat workforce management- en trafficactiviteiten uitgebreider worden. Een voorbeeld hiervan is de planning voor de winkels van Univé Zuid-Nederland. Hier is WFM’er Rutger Jongejan verantwoordelijk voor. Hij gebruikte de hulp van Vlirdens om ruimte voor zichzelf te creëren om deze planning goed op te zetten.

Univé Zuid-Nederland

Univé, een van de grootste verzekeraars van Nederland, is een coöperatieve vereniging zonder winstoogmerk. Klanten zijn daarom ook leden en die staan centraal. De organisatie zet zich voor haar leden in voor winstuitkeringen, premiekortingen en steeds betere producten en diensten. Zodat de leden de vruchten van Univé plukken.

Vanuit deze overkoepelende gedachte vindt Univé het voor haar leden belangrijk om persoonlijk en dichtbij te zijn. Zo zijn er 8 Regionale Univé’s, waaronder Univé Zuid-Nederland, en 100 lokale winkels door heel Nederland. Leden zijn dan ook altijd van harte welkom in de winkels van hun Regionale Univé. Naast verzekeraar en onafhankelijk verzekeringsadviseur voor de particuliere en zakelijke markt is Univé Zuid-Nederland hypotheekadviseur.

Traffic-uitdagingen

De planning- en trafficactiviteiten bewegen mee met de groei van de organisatie. Rutger vertelt: “Voorheen ondersteunde ik zowel op particulier als zakelijk gebied voor onze klantcontactcentra, zoals onze Ondernemersdesk. Met de groei van de organisatie is echter besloten de twee takken van sport te splitsen. Nu zet ik mij in voor de zakelijke tak, maar ik heb sinds kort ook de traffic en planning van de winkels onder mijn hoede. De winkels zijn onderdeel van de omnichannel Univé-formule. We zijn bereikbaar voor onze klanten, dragen bij aan het commerciële resultaat en zorgen voor zichtbaarheid van ons merk. De winkel is voor inloop, afspraken en zichtbaarheid, dient als werkplek, en draagt bij aan de community.”

Voor de winkels moest echter eerst een werkwijze opgebouwd worden, maar daar had Rutger wel ruimte voor nodig. “Hier ontstond de hulpvraag aan Vlirdens. Ik kon niet de planning en traffic van de winkels opzetten als ik mij ook moest buigen over de planning en traffic van onze Ondernemerdesk. Ik had daarom zo snel mogelijk extra handen nodig.”

De succesvolle inzet van Vlirdens

Die extra handen kwamen vanuit Vlirdens. “WFM-professionals Amy Frenkel en Desi Pellicaan schoten ons te hulp. Gedurende een periode van zo’n 4,5 maand zijn zij in het gat gesprongen dat ontstaan was door mijn focus op de winkels. Zij hebben mij echt ontzorgd op het gebied van traffic. Het was vooral heel fijn dat ze snel aan de slag gingen. Ik heb een dag met ze gezeten om de samenwerking af te stemmen en wat vragen te beantwoorden. Ook waren ze al bekend met het planningspakket Verint. Ze konden dus meteen aan de slag.”

Die inschakeling van Vlirdens kwam na de aanvankelijke wens voor intern personeel. “We wilden inzetten op interne collega’s, maar dit bleek ingewikkeld door de urgentie waarmee we hulp nodig hadden. Vlirdens heeft geholpen om meteen een gat dicht te lopen. Inmiddels heb ik een basis weten te leggen voor de planning en traffic voor de 13 winkels en hebben we intern twee junior adviseurs weten te enthousiasmeren om een duale functie aan te gaan. Een deel van hun tijd zullen ze zich bezighouden met traffic. Zo kan ik verder bouwen aan de ontwikkelingen omtrent onze winkels, waarin we echt nog stappen willen zetten. Hoe gaan we bijvoorbeeld om met een tekort aan fte’s voor de winkels? Hoe kunnen we onze adviseurs faciliteren om onze klanten optimaal van dienst te zijn? Welk planningspakket past het beste bij Univé Zuid-Nederland? Zomaar wat vragen waar ik mee aan de slag wil.”

Vlirdens: een bekende en vertrouwde naam

Het zijn ook vragen die Rutger onderzoekt voor zijn opleiding. “Ik ben momenteel bezig met de afronding van de post-hbo-opleiding Workforce Management, eveneens in samenwerking met Vlirdens. Mijn scriptie is een onderzoek naar het optimaliseren van de traffic en planning voor de winkels van Univé Zuid-Nederland.”

Zo kruisen de wegen van Vlirdens en Rutger dus niet voor het eerst. “Sterker nog, nog vóór mijn opleiding en de inzet van Vlirdens bij Univé Zuid-Nederland, heb ik een keer op eigen verzoek een training over forecasting gehad van Peter Koopman. De samenwerking bevalt simpelweg altijd goed, ook nu. Het was een sympathieke samenwerking, heel professioneel en het was van A tot Z heel prettig. Amy en Daisy waren heel zelfstandig, communiceerden snel en duidelijk, en de samenwerking voelde nooit geforceerd. Ook de rest van het team was erg tevreden!”

Rutger Jongejan

Rutger Jongejan

Verantwoordelijk voor capaciteitsplanning, forecasting en personeelsplanning

Meer weten?

Amy Frenkel
Naar contactformulier