Jaarlijks organiseert Vlirdens het WFM Congres en de WFM Awards, de twee grootste evenementen in Nederland op het gebied van planning en workforce management. Dat het evenementen zijn met bedrijfsoverstijgende maatschappelijke relevantie is niet ongezien gebleven. IDEA, de brancheorganisatie voor livecommunicatie en events heeft “Lintje voor Live” uitgereikt aan Oliver Talens, marketing manager en eindverantwoordelijk voor genoemde evenementen. Het “Lintje voor Live” is de hoogste onderscheiding in het livecommunicatie vak.
Tradities zetten sector op de kaart
Vlirdens heeft 15 jaar geleden de toon gezet met de start van het WFM Congres, dat ondertussen – als ‘congrestival’ met focus op beleving – is uitgegroeid tot een begrip in de wereld van ‘planning en workforce management’. Met als doel het bij elkaar brengen van mensen, kennisoverdracht en meer zichtbaarheid voor deze – tot dan toe slecht zichtbare – branche. Daar zijn 6 jaar geleden de WFM Awards bijgekomen; een uitreiking onder planners en organisaties. Beide events zijn uitgegroeid tot tradities met een groot bereik, bewezen effect op het vlak van zichtbaarheid en een begrip onder grote organisaties. Oliver Talens heeft het Lintje voor Live ontvangen voor de effectieve inzet van live en de bedrijfsoverstijgende waarde ervan voor deze sector.
Over Lintje voor Live
Lintje voor Live is dé onderscheiding op het gebied van livecommunicatie en eventmarketing. Branchevereniging IDEA kent de prijs onregelmatig en zeer selectief toe aan iemand die de grenzen van het vak heeft verlegd. Lintje voor Live kent geen periodieke cyclus, jury’s of case presentaties. Het is een oprechte hommage aan passie en vakmanschap, gegeven vanuit de branche en toegekend door IDEA.
Er zijn dit jaar ook lintjes uitgereikt aan Michèle van de Craats (Politie Nederland) en Mirre van Tilburg (Capgemini).
Over IDEA
IDEA vertegenwoordigt zo’n 60 toonaangevende en onafhankelijke livecommunicatie- en eventbureaus. Gezamenlijk vertegenwoordigen zij sinds 2002 de voorhoede van de Nederlandse eventwereld. IDEA-leden bieden creatieve totaaloplossingen op het gebied van live communicatie: van strategie tot conceptontwikkeling en productie. Alle aangesloten bureaus zijn in het bezit van het IDEA-keurmerk, dat is opgebouwd rondom vijf garanties omtrent financiële kredietwaardigheid, transparant zakendoen, creatieve slagkracht en deskundigheid in verzekeringen en wet- en regelgeving.
Lees hier het volledige persbericht